Blog firmy EL-BO Paliwa

zbiornik na paliwo

Zalety zbiornika dwupłaszczowego

Zbiorniki paliw są bardzo chętnie kupowane przez wszelkiego rodzaju zakłady przemysłowe, warsztaty samochodowe, czy nawet gospodarstwa rolne. Trzeba jednak pamiętać, że na rynku znajduje się wiele rodzajów zbiorników paliwowych, a każdy z nich ma inną budowę i właściwości. Eksperci zwykle zalecają stosowanie zbiorników dwupłaszczowych – czym charakteryzuje się taki pojemnik na benzynę?

Czytaj więcej...

dystrybutor paliwa

Z czego powinny być wykonywane zbiorniki na paliwo?

Posiadanie własnego zbiornika na benzynę to ogromna wygoda, pozwalająca ograniczyć wizyty na stacjach benzynowych do absolutnego minimum. Niemniej, aby móc bezpiecznie korzystać z takiego zbiornika, musi on być dobrze zbudowany oraz wykonany z odpowiednich materiałów. Tylko jakie materiały nadają się do budowy zbiorników paliwowych?

Czytaj więcej...

napełnianie zbiornika z olejem opałowym

Czym się różni olej napędowy grzewczy od oleju opałowego?

Do ogrzewania domów można stosować różnego rodzaju paliwa jak węgiel, drewno, gaz oraz olej opałowy. Ten ostatni ze względu na wygodę stosowania, stosunkowo atrakcyjne koszty założenia instalacji cieszy się dość dużym zainteresowaniem właścicieli nie tylko domów jednorodzinnych, ale również firm, czy też punktów usługowych. Czym olej opałowy różni się od oleju napędowego grzewczego?

Czytaj więcej...

fiolki z olejem napędowym

Czym charakteryzuje się arktyczny olej napędowy?

Oleje napędowe służą smarowaniu silników spalinowych. Dzięki niemu minimalizowane zostaje tarcie występujące pomiędzy współpracującymi ze sobą ruchomymi elementami silnika, jak wałek rozrządu, tłoki, wał korbowy, a nawet turbosprężarka. Wśród różnych jego rodzajów występuje produkt określany jako arktyczny olej napędowy. Na czym polega jego wyjątkowość?

Czytaj więcej...

dystrybutory z benzyną i olejem napędowym

Od jakich czynników zależą ceny paliwa?

Żyjemy w czasach, w których paliwo to surowiec wykorzystywany każdego dnia w praktycznie każdej branży, jaka tylko istnieje. Jednak bez względu na to, czy tankujemy benzynę, olej napędowy czy też LPG, ceny paliw w naszym kraju cechują się dużą zmiennością, a ostatni okres potwierdza jedynie tę prawdę. Jakby jednak nie było, nie możemy z dnia na dzień odciąć się całkowicie od stosowania wspomnianych paliw. Warto jednak zrozumieć, od jakich czynników zależy ich cena w naszym kraju. Spróbujmy zatem przybliżyć sobie ten temat!

Czytaj więcej...

stacja benzynowa

Czym jest koncesja na obrót paliwami ciekłymi?

Paliwa ciekłe zwykle wykorzystywane są do napędu niektórych pojazdów maszynowych, czy też ogrzewania obiektów budowlanych. Zwykle pozyskiwane są one z przeróbki ropy naftowej w niewielkim stopniu z węgla kamiennego i brunatnego. Czym jest koncesja na obrót nimi i jakich dokładnie paliw dotyczy?

Czytaj więcej...

samochód w zimie

Co robić, gdy olej napędowy zamarzł?

Niemal co roku słyszymy ironiczne hasło: "zima zaskoczyła drogowców". I chociaż nie mamy wpływu na warunki panujące na drogach, to mamy wpływ na to, jak sami przygotujemy swoje pojazdy do niesprzyjających okoliczności. Jedną z sytuacji, do której warto przygotować się z wyprzedzeniem, jest zamarznięcie oleju napędowego. Jakie działania należy wtedy podjąć? I jak można się zabezpieczyć przed takimi komplikacjami? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.

Czytaj więcej...

zapłon

Temperatura zapłonu paliwa. Dlaczego jest istotna?

Bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych czynników. Ma ono znaczenie także jeśli chodzi o wykorzystywanie, składowanie i użytkowanie paliw. Warto wiedzieć, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, ciecze palne podzielono na trzy kategorie. Chodzi o ciecze o temperaturze zapłonu do 21°C,  ciecze o temperaturze zapłonu powyżej 21°C a poniżej 55°C, a także ciecze o temperaturze zapłonu powyżej 55°C do 100°C. Co ważne, ciecze palne o temperaturze zapłonu poniżej 55°C są określone jako materiały niebezpieczne pożarowo. Jednak czym dokładnie jest temperatura zapłonu? I dlaczego ma ona tak duże znaczenie? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.

Czytaj więcej...

Wybierz sprawdzone paliwa na każde warunki drogowe.

Zapoznaj się z naszą ofertą

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.