Blog firmy EL-BO Paliwa

Jak sprawdzić szczelność zbiornika na paliwo?

Zbiorniki na paliwo są wykorzystywane w różnych dziedzinach naszego życia. Niekiedy w grę wchodzą niewielkie, przeznaczone do użytku indywidualnego propozycje, innym razem - potężne, wykorzystywane na szeroką skalę rozwiązania, które stosuje się m.in. w przemyśle, czy wysoko rozwinięty rolnictwie. Należy podkreślić, że od szczelności zbiornika zależy nie tylko nasze bezpieczeństwo, ale także jakość środowiska naturalnego, w którym żyjemy. Jeśli podejrzewamy, że stosowany przez nas zasobnik przecieka, co możemy zrobić? Jak skontrolować jego stan techniczny? Na te i inne pytania odpowiada nasz artykuł.  

Jak paliwo wpływa na żywotność silnika?

W jednych samochodach problemy z silnikiem zaczynają się już po 150 tys. km, natomiast w innych nie widać ich nawet po 300 tys. Kondycja silnika zależna jest od wielu czynników – jego konstrukcji, stylu jazdy, częstotliwości wymiany oleju oraz odpowiedniego doboru środków smarujących. Czy wpływ na zużycie ma także paliwo?

Czy grzewczy olej napędowy jest paliwem ekologicznym?

Paliwa produkowane z ropy naftowej są powszechnie stosowane na całym świecie. Oczywiście większości osób kojarzą się one z napędzaniem silników wysokoprężnych z wykorzystaniem oleju napędowego. To prawda, że jest to najczęściej wykorzystywany produkt pozyskiwany z przeróbki ropy naftowej. Innym paliwem, które cieszy się dużą popularnością, jest olej napędowy grzewczy, który może być stosowany jako źródło energii pieców.

Co wpływa na cenę oleju napędowego?

Każdego dnia możemy obserwować jak ceny paliw, w tym oleju napędowego, zmieniają się. Niekiedy mają tendencję wzrostową, a po jakimś czasie wyraźnie tanieją. To zjawisko zna każdy, kto zakupuje paliwo do pojazdów osobowych, transportowych i maszyn. Na zmianę ceny tych surowców ma wpływ wiele czynników, o których dowiecie się w tym artykule.

Jak zbudowana jest autocysterna do przewożenia ON?

Cysterny paliwowe to bardzo pojemne zbiorniki służące do transportu benzyny, oleju napędowego lub opałowego. Ich konstrukcja jest starannie przemyślana, dzięki czemu przewóz jest nie tylko bezpieczny dla uczestników ruchu drogowego, ale też dla środowiska. Cysterny muszą spełniać długie listy wymogów, właśnie po to, by zabezpieczyć transportowane paliwa przed niekontrolowanym wydostaniem się i skażeniem gleby lub wody. 

 

Charakterystyka dwupłaszczowych zbiorników na paliwa

Jeśli zużywamy duże ilości paliwa, to dobrze jest rozważyć możliwość zaopatrzenia się we własny zbiornik. Zanim to zostanie uczynione, powinniśmy poznać, jakimi cechami powinien się taki pojemnik odznaczać. Jest to ważne, ponieważ zbiornik dwupłaszczowy powinien spełniać określone wymagania.

Dlaczego lepkość oleju napędowego ma znaczenie?

Użytkownicy samochodów zawsze będą zainteresowani paliwami, które pomogą dbać o stan silnika, a jednocześnie pozwolą na mniejsze spalanie. Z tego względu właściciele pojazdów z silnikami wysokoprężnymi podczas kolejnego tankowania oleju napędowego powinni się zainteresować parametrem wskazującym na jego lepkość.

Co oznacza skrót CFPP i dlaczego jest tak ważny?

Silniki wysokoprężne cenione są za moc, którą potrafią osiągnąć oraz za rozwijaną prędkość. Natomiast moment obrotowy jest niezmiennie powodem do dumy dla każdego posiadacza pojazdu z silnikiem diesla. Jednocześnie urządzenie to wykazuje wrażliwość na dobór odpowiedniego paliwa. Kiedy uzupełniamy bak olejem napędowym, warto wiedzieć, dlaczego skrót CFPP jest ważny.

Jakie paliwa określamy mianem przejściowych?

Strefa klimatyczna, w jakiej żyjemy, determinuje potrzeby związane z jakością paliw w różnych okresach roku. Na stacjach benzynowych inne paliwo kupimy latem, zimą, wiosną i jesienią. Okres sprzedaży paliwa letniego, zimowego i przejściowego jest ustalony przepisami, jednak uczciwi sprzedawcy sami dostosowują sprzedawane paliwo do aktualnych warunków atmosferycznych. Dlaczego paliwa muszą się różnić składem w zależności od pory roku i czym charakteryzują się paliwa przejściowe?

 

Dlaczego silnik wysokoprężny potrzebuje oleju napędowego?

Historia powstania pierwszego silnika wysokoprężnego sięga XIX wieku, kiedy to Rudolf Diesel, który wcześniej zdobywał doświadczenie pracując przy urządzeniach chłodniczych, zakończył pracę nad nowym rodzajem silnika, który wkrótce opatentował. Jak w wielu podobnych przypadkach rozpoczęły się procesy o prawa patentowe i o to, kto rzeczywiście jest ojcem wynalazku. Diesel wyszedł z nich poturbowany psychicznie, a już w 1913 roku zmarł w tajemniczych okolicznościach. Jego silnik stał się drugim, po silniku benzynowym najpopularniejszym motorem napędzającym auta na całym świecie.

Wybierz sprawdzone paliwa na każde warunki drogowe.

Zapoznaj się z naszą ofertą

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.