Blog firmy EL-BO Paliwa

Dwupłaszczowy zbiornik na paliwo

Charakterystyka dwupłaszczowych zbiorników na paliwa

Jeśli zużywamy duże ilości paliwa, to dobrze jest rozważyć możliwość zaopatrzenia się we własny zbiornik. Zanim to zostanie uczynione, powinniśmy poznać, jakimi cechami powinien się taki pojemnik odznaczać. Jest to ważne, ponieważ zbiornik dwupłaszczowy powinien spełniać określone wymagania.

Czytaj więcej...

Lepkość oleju silnikowego

Dlaczego lepkość oleju napędowego ma znaczenie?

Użytkownicy samochodów zawsze będą zainteresowani paliwami, które pomogą dbać o stan silnika, a jednocześnie pozwolą na mniejsze spalanie. Z tego względu właściciele pojazdów z silnikami wysokoprężnymi podczas kolejnego tankowania oleju napędowego powinni się zainteresować parametrem wskazującym na jego lepkość.

Czytaj więcej...

diesel

Co oznacza skrót CFPP i dlaczego jest tak ważny?

Silniki wysokoprężne cenione są za moc, którą potrafią osiągnąć oraz za rozwijaną prędkość. Natomiast moment obrotowy jest niezmiennie powodem do dumy dla każdego posiadacza pojazdu z silnikiem diesla. Jednocześnie urządzenie to wykazuje wrażliwość na dobór odpowiedniego paliwa. Kiedy uzupełniamy bak olejem napędowym, warto wiedzieć, dlaczego skrót CFPP jest ważny.

Czytaj więcej...

paliwo przejściowe

Jakie paliwa określamy mianem przejściowych?

Strefa klimatyczna, w jakiej żyjemy, determinuje potrzeby związane z jakością paliw w różnych okresach roku. Na stacjach benzynowych inne paliwo kupimy latem, zimą, wiosną i jesienią. Okres sprzedaży paliwa letniego, zimowego i przejściowego jest ustalony przepisami, jednak uczciwi sprzedawcy sami dostosowują sprzedawane paliwo do aktualnych warunków atmosferycznych. Dlaczego paliwa muszą się różnić składem w zależności od pory roku i czym charakteryzują się paliwa przejściowe?

 

Czytaj więcej...

olej napędowy do silnika wysokoprężnego

Dlaczego silnik wysokoprężny potrzebuje oleju napędowego?

Historia powstania pierwszego silnika wysokoprężnego sięga XIX wieku, kiedy to Rudolf Diesel, który wcześniej zdobywał doświadczenie pracując przy urządzeniach chłodniczych, zakończył pracę nad nowym rodzajem silnika, który wkrótce opatentował. Jak w wielu podobnych przypadkach rozpoczęły się procesy o prawa patentowe i o to, kto rzeczywiście jest ojcem wynalazku. Diesel wyszedł z nich poturbowany psychicznie, a już w 1913 roku zmarł w tajemniczych okolicznościach. Jego silnik stał się drugim, po silniku benzynowym najpopularniejszym motorem napędzającym auta na całym świecie.

Czytaj więcej...

paliwo na lato

Na czym polega różnica między paliwem letnim i zimowym?

Modyfikacja komponentów dla paliw zimowych i letnich ma związek z właściwościami paliw, które zmieniają się w określonych warunkach. Ma to istotne znaczenie szczególnie zimą, przy dużych mrozach, gdy mieszanki muszą być wzbogacane o dodatkowe składniki, aby mogły spełniać swoją funkcję bez większych problemów. Największe utrudnienia może sprawiać olej napędowy, jednak warto wiedzieć, że w Polsce wszystkie paliwa sprzedawane na stacjach, są odpowiednio dostosowane do pór roku i pogody.

Czytaj więcej...

substancje w oleju napędowym

Jakie substancje wchodzą w skład oleju napędowego?

Olej napędowy, wbrew powszechnej wiedzy, nie służy tylko jako paliwo umożliwiające pracę silnika, choć jest to oczywiście jego najważniejsza funkcja. Dzięki substancjom w nim zawartym chroni także precyzyjne elementy silnika przez zatarciem, korozją i zbyt szybką eksploatacją. Zabezpiecza silnik również zimą, podczas odpalania. Świetnie sprawdza się podczas jazdy w korku pełniąc funkcję ochronną dla silnika. Dzięki temu pozostaje on dłużej w dobrym stanie technicznym.

Czytaj więcej...

produkcja oleju napędowego

Okresy produkcji oleju napędowego

Strefa klimatyczna, w której znajduje się nasze państwo, wpływa na wiele dziedzin naszego życia. Tak też jest w przypadku oferowanego w sprzedaży oleju napędowego. Zapewne nie do końca sobie to uświadamiamy, ale w ciągu roku w baku naszego samochodu mogą pojawić się aż trzy odmienne typy paliw.

Czytaj więcej...

olej arktyczny

Olej napędowy arktyczny. Charakterystyka

Okres przymrozków jest dla kierowców szczególnie wymagający, ponieważ często wiąże się on z problemami towarzyszącymi uruchomieniu auta. Rozwiązaniem, które pozwala uchronić się przed utrudnieniami odpalenia samochodu, ale te uszkodzeniami silnika jest olej arktyczny. Paliwo musi charakteryzować się wysokim parametrem niskotemperaturowym. Oznacza to, że musi zapewniać bezpieczne użytkowanie auta w warunkach sięgających od -30 stopni do nawet -40 stopni Celsjusza. Dostarczenie tego rodzaju paliwa powinno być szczególnie ważne dla właścicieli pojazdów zasilanych dieslem. 

Czytaj więcej...

Dystrybucja paliw płynnych

Dystrybucja paliw płynnych krok po kroku

Dystrybutorzy paliw zajmują się koncesjonowanym transportem i dostawą paliw oraz benzyny do różnych punktów poboru m.in stacji benzynowych. Działalność ta wymaga dostępu do autocystern przygotowanych do transportu paliw płynnych. Nie trzeba tłumaczyć, jakie mogą być konsekwencje wycieku oleju napędowego podczas transportu, w związku z tym muszą być to pojazdy spełniające wszystkie normy zarówno techniczne, jak i ekologiczne.

Czytaj więcej...

Wybierz sprawdzone paliwa na każde warunki drogowe.

Zapoznaj się z naszą ofertą

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.